لوگو کافاز

دلایل تمیز نکردن ماشین ظرفشویی بررسی نکات مهم

فهرست مطالب

همه ما بعد از یک روز پرمشغله به خانه آمدیم و فقط به یک کار نیاز داشتیم تا طبق برنامه پیش برویم. گاهی اوقات ساده ترین چیزها زندگی ما را بسیار پیچیده تر می کند. اگر تا به حال از خود پرسیده اید که “چرا ماشین ظرفشویی من ظرف ها را تمیز نمی کند؟” نگران نباشید، شما تنها نیستید. ناامیدی زیادی همراه با تمیز نکردن صحیح ماشین ظرفشویی شما وجود دارد و ما دلیل آن را درک می کنیم. ماشین ظرفشویی نه تنها باید ضدعفونی کند و روی ظروف شما باقی بماند، بلکه باید همه مواد غذایی را نیز پاک کند، درست است؟

لوازم خانگی برای آسان‌تر کردن زندگی ایجاد شده‌اند، مخصوصاً وقتی در مورد ظروف صحبت می‌کنیم. ماشین ظرفشویی قرار است در زمان ما از شستشوی دستی هر ظرف صرفه جویی کند. بنابراین، وقتی مجبور می شویم از ماشین ظرفشویی استفاده کنیم و آن را با دست تمیز کنیم، در نهایت احساس شکست می کنیم.

خبر خوب این است که بیشتر پاسخ ها برای این مشکل رایج، راه حل های ساده ای هستند! ما فهرستی از دلایلی که ماشین ظرفشویی شما ممکن است از کار بیفتد جمع آوری کرده ایم، اما اگر مشکل کمی بیشتر است، توصیه می کنیم با شرکت های حرفه ای تعمیر لوازم خانگی که همیشه در نزدیکی شما است  تماس داشته باشید.

دلایل تمییز نکردن ماشین ظرفشویی

نکات عیب یابی ماشین ظرفشویی

وقتی ماشین ظرفشویی شما ظروف را تمیز نمی کند، تمیز کردن ماشین ممکن است مشکل را برطرف کند. پس از آن، تعمیر و نگهداری منظم باید لوازم آشپزخانه مورد علاقه و راحت شما را روشن نگه دارد. با این حال، اجزای کثیف همیشه ریشه مشکل نیستند. در اینجا برخی از رایج ترین دلایلی که باعث می شود ماشین ظرفشویی شما به خوبی تمیز نمی کند آورده شده است، این مشکل ماشین ظرفشویی هر برندی است و ما موارد زیر را برای همه آنها از جمله عیب یابی ماشین ظرفشویی بوش و بسیاری موارد دیگر آماده کرده ایم:

فضای داخلی کثیف است

ماشین ظرفشویی پر از تکه های مواد غذایی قدیمی، چربی و کف صابون، ماشین ظرفشویی است که آنطور که باید کار نمی کند یا از کار می افتد. اگر این مشکل شماست، تشخیص آن آسان و رفع آن آسان است. یک چرخه را با سرکه سفید اجرا کنید! به عنوان یک تاکتیک ساده، سه فنجان سرکه سفید را در کف ماشین ظرفشویی خود بریزید و یک چرخه کامل را اجرا کنید. این کار همچنین بوی بدی که از ماشین ظرفشویی شما می آید را از بین می برد.

ظروف کثیف اضافی

لازم نیست قبل از قرار دادن ظروف در ماشین ظرفشویی، روغن آرنج را برای تمیز کردن آنها بمالید، بلکه باید قبل از شستن آنها را به خوبی آبکشی کنید. ممکن است ماشین ظرفشویی شما نتواند با سس کچاپ آغشته شده روی بشقاب یا چند رشته رشته فرنگی شل مانده در یک کاسه کار کند، اما آبکشی قبل از شستشو کار آسانی است. این نیز می تواند دلیلی باشد که ماشین ظرفشویی ظروف را تمیز نمی کند.

دما یا فشار کم آب

اگر آب به اندازه کافی داغ نباشد، ظروف ممکن است کثیف به نظر برسند اما کثیف نیز خواهند بود. آب باید به دمای بین 120 تا 150 درجه فارنهایت برسد تا ظروف به راحتی ضدعفونی شوند. تکه های غذا را از بین می برد و همچنین اجازه می دهد ظروف بدون میکروب بیرون بیایند. برای آزمایش این موضوع، آب سینک خود را بلافاصله پس از شروع به کار انداختن ظروف بریزید. یک لیوان را با آب داغ  پر کنید و اندازه گیری کنید که در محدوده دمایی لازم است. اگر اینطور نیست، دمای آبگرمکن خود را متناسب با آن تنظیم کنید.

یکی از مقصران احتمالی این که ماشین ظرفشویی شما به خوبی تمیز نمی شود، فشار کم آب است. اگر متوجه شدید که اخیراً فشار آب شیر آب یا سر دوش شما کم شده است، ممکن است وقت آن رسیده باشد که به این موضوع اشاره کنید که چرا ماشین ظرفشویی شما نیز از کار افتاده است. برای این کار باید با یک متخصص تماس بگیرید.

مطمئن شوید که آب جریان دارد

بدیهی است که ماشین ظرفشویی شما در وهله اول به آب نیاز دارد تا به درستی کار کند. اگر متوجه شدید که ظروف شما کاملاً کثیف و به طور استثنایی خشک می شوند، ممکن است این مشکل باشد. برای بررسی آن، یک فنجان خالی را روی هر دو قفسه پایین و بالا، رو به بالا قرار دهید. اگر چرخه به پایان برسد و فنجان ها پر از آب باشد، متوجه خواهید شد که آب جاری دارید. اما اگر متوجه شدید که آب جاری ندارید و ماشین ظرفشویی آب نمی گیرد، برای کمک با یک متخصص تماس بگیرید.

بررسی کنید که آیا بازوهای اسپری برای انسداد و گرفتگی وجود دارد یا خیر

بازوهای اسپری در پایین واشر قرار دارند. آنها را به صورت دستی بچرخانید تا مطمئن شوید که هیچ چیزی سر راه آنها نیست. اگر چیزی مانع چرخش کامل آنها شود، ظروف شما شانس کمتری برای تمیز کردن یکنواخت دارند. همچنین مطمئن شوید که تکه های بزرگ غذا یا باقی مانده های دیگری که بازوی اسپری را مسدود کرده باشد، وجود نداشته باشد. این کار علاوه بر تمیز کردن، به تخلیه آب نیز کمک می کند.

پخش کننده صابون

بدون صابون، ظروف شما مطمئناً تمیز یا ضد عفونی نمی شوند! سعی کنید هر گونه زباله را در دستگاه پخش صابون با تمیز کردن آن با برس، آب گرم و سرکه سفید حل کنید. همچنین، بررسی کنید تا مطمئن شوید که دستگاه پخش کننده هیچ قطعه شکسته یا بریده ای ندارد. اگر واشر شکسته شود، صابون به درستی پخش نمی شود. در صورت نیاز به تعویض، با تکنسین های حرفه ای تماس بگیرید تا یک تعمیر قابل اعتماد انجام دهند.

شیر ورودی آسیب دیده

شیر ورودی اجازه می دهد تا آب به داخل ماشین ظرفشویی جریان یابد. اگر اخیراً متوجه شده اید که صدای چکش در حین کار از دستگاه می آید، شیر ورودی معیوب احتمالاً علت اصلی است.. این مساله یک تعمیر پیچیده‌تر است که ممکن است به یک تکنسین ماهر نیاز داشته باشد و می‌توانید با یک متخصص تماس بگیرید.

ظروف خود را به طور یکنواخت بارگذاری کنید

بهترین قانون برای این کار این است که اگر آب نتواند به آن برسد، نمی تواند آن را تمیز کند! انباشتن ظروف به این دلیل که فکر می‌کنید در زمان صرفه‌جویی می‌کنید، نشویید. چرا آن‌ها تنها باعث درد سر می‌شود. مطمئن شوید که فضای کافی برای عبور آب و صابون از هر ظروف باقی بگذارید. اگر این کار را نکنید، در هر دوره بیش از چند ظرف می شویید.

ما در دوره آموزش تعمیرات لوازم خانگی در تبریز بصورت کامل آموزش میدهم که چگونه عیب یابی ماشین ظرفشویی را انجام داده و پس از عیب یابی تعمیر کنید. در صورتی که علاقه مند به یادگیری این دوره و فعالیت در این دوره با فرصت های شغلی مناسب شوید با ما تماس بگیرید و مشاوره رایگان دریافت نمایید.

https://fixappliances.ca/dishwasher-not-cleaning-dishes-helpful-tips/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook