زندگی ما حول محور گوشی های هوشمند می چرخد و ما در مورد گوشی های هوشمند بصورت خاص عمل میکنیم. گوشی های هوشمند بخش مهمی از زندگی ما بوده اند. برخی از آن برای راه اندازی کسب و کار خود استفاده می کنند، برخی عکس های زیادی می گیرند و خاطره می آفرینند، و برخی نیز به طور معمول از آن برای اهداف سرگرمی استفاده می کنند. در هر موردی که باشد، دستگاه های ما مملو از داده های شخصی هستند که از داست دادن آنها مشکلات زیادی را ایجاد می کند. اما ممکن است مشکلی برای تلفن همراه اتفاق بیافتد ، اگر تصادفاً اتفاق ناگواری برای تلفن هوشمند شما رخ دهد، یا آسیب ببیند یا سخت افزار داخلی خراب شود. و برای راه اندازی مجدد گوشی هوشمند خود باید به یک تکنسین یا مرکز خدمات رسمی شرکت مراجعه کنید.
اما صبر کنید، قبل از اینکه دستگاه را به تکنسین تحویل دهید. موارد مهمی وجود دارد که باید قبل از دادن تلفن خود به مرکز خدمات به آنها توجه کنید. در اینجا در این مقاله کارهایی را که باید قبل از تحویل دادن گوشی اندرویدی خود برای تعمیر انجام دهید را توضیح می دهیم.
موارد مهم قبل از تعمیر گوشی های اندروید
یک Full Back Up ایجاد کنید
امروزه داده ها یکی از مهمترین چیزها در گوشی ماست. جزئیات حساب های کاربری، ایمیلها و پیامهای محرمانه یا مهم، عکسها، ویدیوها، مخاطبین، اسناد و غیره در تلفنهای ما وجود دارد. بنابراین، برای همه مهم است که از همه داده های مهم پشتیبان تهیه کنند. این کار از خطر از دست رفتن داده ها در طول فرآیند تعمیر جلوگیری می کند و می توانید بی خیال باشید. میتوانید مخاطبین خود را با مخاطبین Google، تقویم با Google Calendar، Keep با Google Keep، عکسها با Google Photos و سایر دادههایی که میتوانید در Google Drive آپلود کنید یا در یک حافظه خارجی یا هارد دیسک پشتیبان بگیرید، همگامسازی کنید.
سیم کارت خود را خارج کنید
شاید عجیب به نظر برسد اما مهم است. اگر سیم کارت شما به اشتباه به دست افراد اشتباهی برسد، ممکن است از آن سوء استفاده شود. پس این عادت را داشته باشید که سیم کارت را قبل از تحویل به کارشناسان از گوشی خود خارج کنید.
قفل های امنیتی را بردارید
در صورتی که گوشی هوشمند شما با پین، قفل الگو یا احراز هویت اثر انگشت ایمن شده باشد، باید آن را غیرفعال کنید. انجام این کار به کارشناسانی که گوشی شما را تعمیر می کنند این امکان را می دهد تا پس از رفع مشکل، وضعیت را آزمایش کنند. می توانید قفل های امنیتی را در تنظیمات دستگاه خود حذف کنید.
حافظه خارجی را خارج کنید
به همراه سیم کارت، اگر گوشی هوشمند شما از اسلات کارت micro-sd پشتیبانی می کند و اگر کارتی در اسلات نصب کرده اید. سپس باید آن را بردارید و همراه با سیم کارت همراه خود نگه دارید. این به این دلیل است که بیشتر فایل های رسانه ای شما در این کارت micro-sd ذخیره می شوند، بنابراین آن را ایمن نگه دارید. همیشه توصیه می شود در صورت وجود، حافظه خارجی/کارت حافظه را از گوشی هوشمند خود حذف کنید. ممکن است مقداری داده حساس در حافظه خارجی خود داشته باشید و اگر کارت حافظه شما به طور تصادفی گم شود یا آسیب ببیند، مجبور خواهید بود تمام اطلاعات خود را از دست بدهید.
IMEI خود را یادداشت کنید
برای جلوگیری از هرگونه خطر قرار دادن دستگاه خود، تصمیم عاقلانه تری است که شماره IMEI خود را یادداشت کنید. IMEI (شناسه بین المللی تجهیزات موبایل) یک شماره سریال پانزده رقمی منحصر به فرد است که هر گوشی دارای آن است. بنابراین، اگر گوشی شما به اشتباه به شخص دیگری که همان برند، مدل و همان رنگ را دارد، تحویل داده شده و گوشی او به شما داده شده است، می توانید گوشی هوشمند خود را با شماره IMEI خود شناسایی کنید. این کار روند بازگرداندن تلفن را به شما سرعت می بخشد. اگر نمی توانید شماره IMEI را پیدا کنید، می توانید *#06# را روی صفحه شماره گیری شماره گیری کنید، این شماره IMEI را روی صفحه نمایش می دهد.
تنظیم مجدد کارخانه را انجام دهید
اگر داده های حساسی در دستگاه خود دارید، گوشی خود را ریست کنید. این کار از داده های شما در برابر سرقت محافظت می کند و خیال شما راحت میشود. با این حال، به یاد داشته باشید که قبل از تنظیم مجدد ph از تمام اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کنید
حساب Google را حذف کنید و حفاظت بازنشانی کارخانه را غیرفعال کنید
فراموش نکنید که تمام حساب های خود را حذف کنید. علاوه بر این، محافظت از تنظیم مجدد کارخانه را نیز غیرفعال کنید. اگر تمام حسابهای Google خود را از تلفن هوشمند خود حذف کردهاید، میتوانید محافظت از تنظیم مجدد کارخانه را غیرفعال کنید.
به تعمیرکار معتبر مراجعه کنید
بعد از اینکه تمام اقداماتی را انجام دادید تا اطلاعات خود را از گم شدن یا دزدیده شدن نجات دهید، سیم کارت و حافظه جانبی خود را خارج کردید و سایر اقدامات احتیاطی را انجام دادید، آماده هستید تا گوشی خود را برای تعمیر در اختیار متخصص قرار دهید. حال یک سوال مهم که باید بپرسید آیا دستگاه را به تکنسین معتبر تحویل می دهید؟ یک تکنسین خوب و دارای گواهی به طور کامل الزامات ایمنی را درک می کند و به خوبی از نحوه برخورد با موقعیت های خطرناک آگاه است. از سوی دیگر، دادن گوشی خود به فردی که مهارت لازم را ندارد، دستگاه شما را در معرض خطر قرار می دهد.
درباره همه مسائل اطلاع دهید
پس از انتخاب یک تکنسین مشهور، فراموش نکنید که در مورد تمام مشکلات موجود در دستگاه خود بگویید. به عنوان مثال، اگر گوشی خود را روی زمین افتاده باشید، دوربین ممکن است آسیب ببیند یا ممکن است آسیب مایع همراه با آسیب صفحه نمایش وجود داشته باشد. بنابراین، باید مطمئن شوید که تمام آسیب ها و مسائل را به طور دقیق به تکنسین اعلام کرده اید. این به تکنسین کمک می کند تا تمام مشکلات را برطرف کند و شما بدون هیچ ایرادی گوشی خود را پس خواهید گرفت.
بنابراین، از این پس هر زمان که گوشی خود را به تکنسین می دهید، این مراحل را دنبال کنید. همچنین، مطمئن شوید که کارها را به درستی انجام می دهید تا از هرگونه پیچیدگی جلوگیری کنید.
در این مطلب سعی کردیم تمامی نکات امنیتی قبل از واگذاری تلفن همراه به تکنسین جهت تعمیر گوشی اندرویدی را شرح دهیم ، تمامی این موارد را در دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز بصورت عملی در کارگاه نرم افزار موبایل آموزش میدهیم. چنانچه تمایل دارید در این دوره شرکت کنید با ما تماس بگیرید.
منبع :cashify