لوگو کافاز

ابزار و تجهیزات لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه

فهرست مطالب

ابزار لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه

لحیم کاری، جایگاه لحیم کاری، لیست نام و قیمت کیت ابزار.

ابزارهای لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه انواع مختلفی دارند – هویه لحیم کاری، ایستگاه لحیم کاری کنترل شده با دما، ابزارهای لحیم کاری مانند موچین داغ SMD، ایستگاه لحیم کاری، مداد لحیم کاری، سیستم بازکاری SMD با هوای داغ، سیستم بازکاری BGA و غیره.

ابزارهای لحیم کاری را می توان در تولید لوازم الکترونیکی در مقیاس بزرگ در یک کارخانه یا در کارهای بازسازی و تعمیر کوچک در یک مرکز خدمات یا خانه تحقیق و توسعه استفاده کرد.

نحوه انتخاب بهترین ابزار لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه

نحوه انتخاب ابزار مناسب برای لحیم کاری و نحوه استفاده صحیح از آنها بستگی به نوع لحیم کاری دارد که قرار است انجام دهید. اگر یک ابزار لحیم کاری برای تولید می خواهید، به یک ایستگاه لحیم کاری کنترل شده با درجه حرارت با کیفیت خوب نیاز دارید.

اگر یک ابزار لحیم کاری برای تعمیر کار می خواهید، ممکن است به یک لحیم کاری با کیفیت خوب یا یک مینی ایستگاه لحیم کاری خوب نیاز داشته باشید. ابزارها و تجهیزات SMD / SMT هنگام انجام لحیم کاری سطحی مورد نیاز است.

همچنین می‌توانید یک کیت ابزار لحیم کاری بخرید که شامل همه چیز مورد نیاز برای لحیم کاری است.

ایستگاه لحیم کاری و هویه لحیم کاری

ایستگاه های لحیم کاری و هویه لحیم کاری رایج ترین ابزارهای لحیم کاری هستند که برای لحیم کاری دستی PCB استفاده می شوند.

در حالی که یک ایستگاه لحیم کاری با کیفیت خوب را می توان در ساخت و تعمیر / دوباره کاری استفاده کرد، یک هویه لحیم کاری معمولاً در کارهای تعمیر استفاده می شود.

سایر مواد لحیم کاری مورد نیاز

به غیر از ابزار لحیم کاری، به مواد مصرفی لحیم کاری مانند سیم لحیم کاری، فلاکس، خمیر لحیم کاری، فتیله لحیم کاری و غیره نیز نیاز دارید.

کیفیت اتصال لحیم کاری و عمر PCB به کیفیت مواد مصرفی لحیم کاری مورد استفاده و تکنیک مورد استفاده در فرآیند لحیم کاری بستگی دارد.

هویه لحیم کاری تعمیر گوشی موبایل

هویه لحیم کاری تعمیر گوشی موبایل

بهترین لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه برای مراکز خدمات حرفه ای تعمیر تلفن همراه و افراد / تکنسین های حرفه ای یک امر ضروری است. چندین تولید کننده، صادر کننده و تامین کننده هویه لحیم کاری و ایستگاه لحیم کاری با دمای کنترل شده وجود دارد.

در اینجا در مورد برخی از بهترین و معتبرترین مارک ها و مدل های بهترین لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه صحبت خواهم کرد.

تفاوت بین هویه لحیم کاری و یک ایستگاه لحیم کاری؟

هویه لحیم کاری یک ابزار کاربردی ساده برای لحیم کاری سیم لحیم کاری و قطعات الکترونیکی به PCB است. هویه لحیم کاری در توان های مختلف مانند 15 وات، 20 وات، 25 وات، 30 وات، 40 وات، 50 وات و غیره موجود می باشد. لحیم کاری 30 تا 40 وات برای اکثر کارهای لحیم کاری تعمیر موبایل به اندازه کافی خوب است.

برخی از هویه های لحیم کاری دارای دستگیره های داخلی برای تنظیم کنترل دما هستند. دمای نوک هویه از 250 درجه سانتیگراد تا 450 درجه سانتیگراد قابل تنظیم است.

از طرف دیگر، یک ایستگاه لحیم کاری سیستمی از دو واحد است – یک ایستگاه با تمام کنترل ها برای تنظیم دما و یک هویه لحیم کاری. هویه لحیم کاری با دوشاخه ساده متفاوت است و از هویه لحیم کاری استفاده کنید. هویه ها فقط با ایستگاه لحیم کاری قابل استفاده هستند. این سیستم ها در دو مدل آنالوگ و دیجیتال و ESD-Safe و non ESD-Safe موجود هستند. همیشه خرید یک ایستگاه لحیم کاری ESD-Safe برای تعمیرات حرفه ای تلفن همراه توصیه می شود.

سیم لحیم کاری برای تعمیر گوشی موبایل

سیم لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه باید کیفیت خوبی از یک برند معتبر داشته باشد. سیم لحیم ارزان و بد کیفیت هرگز اتصال لحیم کاری خوب و طولانی مدت ایجاد نمی کند و همچنین رسانایی الکتریکی ضعیف خواهد بود.

سیم لحیم کاری برای تعمیر گوشی موبایل

سیم لحیم کاری چیست؟

سیم لحیم آلیاژ یا مخلوطی از قلع و سرب (لحیم سرب) یا قلع، نقره و مس (لحیم بدون سرب) است. ترکیبات دیگری نیز می تواند وجود داشته باشد اما قلع / سرب (Sn / Pb) و قلع / نقره / مس (Sn / Ag / Cu) به طور گسترده مورد استفاده و پذیرفته شده است.

در حالی که سیم لحیم قلع / سرب را سیم سربی می نامند، سیم لحیم قلع / نقره / مس را سیم لحیم بدون سرب می گویند زیرا سرب در آن وجود ندارد.

ترکیب سیم لحیم سربی 60/40 یا 63/37 با 60 یا 63 درصد قلع و 40 یا 37 درصد سرب می باشد.

ترکیب سیم لحیم بدون سرب 96.5 / 3.0 / 0.5 با 96.5 درصد قلع، 3.0 درصد نقره و 0.5 درصد مس است.

سیم لحیم کاری برای چه مواردی استفاده می شود؟

سیم لحیم کاری برای لحیم کردن قطعات الکترونیکی، آی سی یا جامپر استفاده می شود. از زمان معرفی RoHS (محدودیت مواد خطرناک) در الکترونیک، تولیدکنندگان تلفن همراه بیشتر و بیشتر از لحیم کاری بدون سرب استفاده می کنند. سیم لحیم بدون سرب در بسیاری از ترکیبات موجود است اما رایج ترین ترکیب قلع / نقره / مس در نسبت 96.5:3.0:0.5 است.

بهترین سیم لحیم کاری برای تعمیر تلفن همراه

سیم لحیم کاری در قطرهای مختلف مانند 2.0 میلی متر، 1.5 میلی متر، 1.0 میلی متر، 0.8 میلی متر، 0.5 میلی متر، 0.2 میلی متر و غیره موجود است. برای تعمیر تلفن همراه سیم لحیم 0.5 میلی متری بهترین گزینه است زیرا اکثر PCB های تلفن همراه با قطعات الکترونیکی کوچک SMD مونتاژ می شوند. . در حین تعمیر تلفن همراه، ممکن است مجبور شوید این قطعات الکترونیکی را جدا کرده و مجدداً New Component را لحیم کنید. سیم لحیم کاری با قطر کمتر مانند 0.5 میلی متر یا 0.8 میلی متر کار لحیم کاری را آسان تر می کند.

چنانچه این مطلب مفید بود لطفا در شبکه های اجتماعی خودتان به اشتراک بگذارید و چنانچه علاقه مند به کار عملی هستید توصیه میشود در دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز شرکت کنید .

http://www.mobilecellphonerepairing.com/soldering-tools-equipment-for-mobile-phone-repairing.html
http://www.mobilecellphonerepairing.com/soldering-iron-and-soldering-station-for-mobile-phone-repairing.html

http://www.mobilecellphonerepairing.com/solder-wire-for-mobile-phone-repairing.html

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook