لوگو کافاز

چگونه تعمیرات موبایل را یاد بگیرم؟

فهرست مطالب

مارتین لوتر یکی از مهندسان شرکت موتورلا در ایالت متحده بود که در سال 1973 برای اولین بار با دستگاه‌های گوشی همراهی که بیش‌تر از یک کیلو‌گرم وزن داشت در خیابان‌ نیویورک در حال قدم زدن و حرف زدن بود و 10 سال بعد از این اتفاقات گوشی تلفن با قیمت 4000 دلار فروخته شد و در مراحل بعدی و سال‌های بعد از آن آپشن‌هایی مانند پیام کوتاه و بازی‌های محبوب به گوشی موبایل اضافه شدند.

از طرفی امروزه گوشی موبایل به عنوان یک عضو مهم و ضروری و عامل ایجاد اعتیاد در خیلی از افراد همراه با اینترنت و صد‌ها آپشن جدید در عین اینکه زندگی‌‌ها را راحت کرده است؛ عوارض زیادی هم می‌گذارد و با وجود همه این مزیت‌ها و اثرات مثبت و منفی که می‌تواند روی افراد داشته باشد و چون خیلی از افراد حاضر نیستند حتی یک روز بدون گوشی همراه زندگی کنند؛ مسئله تعمیرات موبایل اهمیت بیشتر و نقش پر رنگ‌تری پیدا کرده است و به نوعی به یک عامل استرس‌زا برای خیلی از افراد تبدیل شده است (از لحاظ اینکه گوشی خود را پیش چه افراد یا مراکزی تعمیر کنند).

تعمیرات موبایل در تبریز در مراکز‌ها‌ی بزرگ و مجهزی به صورت کاملا تضمینی و در طول جلسات 2 ساعته (30 جلسه) به افراد آموزش داده می‌شود. این جلسات که در آن افراد با پشت سر گذاشتن آموزش‌های نرم‌افزاری و سخت افزاری به طور کاملا تخصصی به اتمام می‌رسانند به نوعی زمینه‌ساز ورود بسیار از افراد به بازار کار است.

در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل درتبریز در مراحل اولیه عیب‌یابی، تعویض قطعات و سایر مکانیزم‌ها به طور کامل توضیح داده می‌شود و در مرحله دوم نیز روش کاری که با توجه به ابزار‌های موجود برای تعمیر لازم است به افراد آموزش داده می‌شود و در نهایت عیب‌یابی و تعمیرات موبایل با استفاده از تکنیک‌های جدید و به صورت تخصصی تدریس می‌شود.

چگونگی آموزش تعمیرات موبایل

آموزش تعمیرات موبایل دوره‌ای است که در آن کارآموز با سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری گوشی آشنا می‌شود به گونه‌ای که بتواند براحتی سیستم را تحلیل و عیب‌یابی کرده و گوشی را تعمیر نماید. در این دوره افراد با مهارت‌های خاص تعمیرات موبایل آشنا خواهند شد.

دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل به صورت مستمر و تحت نظارت آموزشگاه‌ها زیر نظر یک استادکار ماهر صورت می‌گیرد. غالبآ تعمیرکاران قدیمی که در این زمینه کار می‌کنند به صورت خودآموز و آزمون و خطا این کار را آموخته‌اند. اما تعمیرکاران امروزی با ورود گوشی‌های هوشمند ios و اندروید و پیچیده شدن سیستم این گوشی‌ها نیازمند دوره‌های علمی و حرفه‌ای در این زمینه هستند.

البته آموزش تعمیرات نه تنها استعداد و علاقه بسیار کارآموزان را می‌طلبد بلکه نیاز به آموزش تخصصی نیز در این امر بسیار ضروری خواهد بود. از اینرو اصول و پایه‌های تعمیرات گوشی، آزمون و خطا و تجربه در این کار شرط حرفه‌ای شدن در این رشته خواهد بود.

شرایط شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل درتبریز

برای شرکت در دوره‌های آموزشی تعمیرات موبایل در تبریز شرایط جنسیتی وجود ندارد و ورود به این عرصه برای همه افراد اعم از مرد و زن امکان پذیر است و افرادی که می‌خواهند در این دوره‌ها شرکت کنند باید حداقل مدرک سوم راهنمایی را داشته باشند و همچنین توانایی جسمی کافی برای انجام این کار را داشته باشند.

مهم‌ترین مهارت‌ها و آموزش‌هایی که در دوره‌های تعمیرات موبایل درتبریز می‌توانید یاد بگیرید:

تعمیرات موبایل درتبریز

– آموزش رفع اشکال قطع شدن صدای گوشی

– آموزش و شناخت معایب خرابی‌های CPU

– آموزش رفع عیب‌های مربوط به مشکل آنتن دهی

– شناسایی و تست قطعات مختلف از جمله SMD

– آموزش در زمینه نقشه خوانی، منبع تغذیه و کار عملی

– آموزش الکترونیک عمومی برای درک بهتر سایر موارد

-آشنایی با نقاط ضعف و قوت دوربین‌ها در گوش‌های مختلف

– تشخیص لایه‌های بورد و جراحی لایه‌های آن

آموزش شابلون زدن، مسیر یابی مدارات، تعویض هارد و پایه سازی

– تسلط بر عیب‌یابی انواع گوشی و انواع قطعات آن

– تسلط و شناخت کافی در زمینه تعویض تاچ و ال سی دی انواع گوشی‌های مختلف

– تسلط بر استفاده از شابلون و آی سی زنی

– تسلط بر تعمیر و تعویض قطعات مختلف انواع گوشی

– تسلط بر راهکار‌های عیب یابی و تشخیص انواع مشکلات نرم افزاری و سخت افزاری در هر نوع گوشی با برنده‌های مختلف

نکات مهمی که در ارتباط با تعمیرات موبایل درتبریز و سایر مراکز لازم است باید بدانیم:

– باتری گوشی یک از قطعاتی است که در موارد زیادی به تعمیر نیاز دارد و برای جلوگیری از تعمیر آن و مراقبت بهتر از آن باید به مواردی مانند استفاده از کابل شارژر استاندارد، عدم استفاده از شارژر غیر اصلی، شارژ نکردن گوشی در صورت پر شدن باتری و قطع آن، کم کردن نور صفحه گوشی و غیره توجه کرد.

– از گوشی همراه خود به مدت طولانی استفاده نکنید.

– زمانی که گوشی موبایل شما در حال شارژ شدن است؛ سعی کنید از آن استفاده نکنید.

– برای جلوگیری از داغ شدن گوشی باید حجم سی پی یو یا پردازنده گوشی را از طریق مختلف کم کنید و مواردی مانند: غیر فعال کردن برنامه‌ها و اپلیکیشن‌ها در پس زمنه گوشی، پرهیز از روشن گذاشتن صفحه نمایش به مدت طولانی و عدم استفاده زیاد از آنتن وایرلس و همچنین عدم استفاده از قاب‌ها یا کاور‌های غیر رسانا  را در نظر بگیرید.

– کار کردن مدام و استفاده زیادی از گوشی همراه مانند سایر وسیله‌ها می‌تواند باعث صدمه به گوشی شود و نیاز به تعمیر پیدا کند؛ بنابراین تا جایی که امکان دارد و برای جلوگیری از تعمیر سعی کنید استفاده بی رویه از گوشی را قطع کنید و به گوشی خود استراحت دهید.

امروزه استفاده از تلفن‌های همراه به یک امر فراگیر در داخل ایران و جهان تبدیل شده است. شما کمتر کسی را می‌بینید که تلفن همراه نداشته باشد و در بعضی از موارد افرادی وجود دارند که دو و یا سه تلفن همراه دارند. بعضی از افراد هستند که در طول شبانه‌روز بیشترین زمان خود را در گوشی تلفن همراه خود سپری می‌کنند. اگر یک روز تلفن همراه‌تان نزد شما نباشد شما یک احساس ناخوشایند خواهید داشت و دوست دارید هر چه سریع‌تر به آن دسترسی پیدا کنید. پس می‌توان گفت که تلفن‌های همراه یک بخش جدانشدنی از زندگی هر فردی است.

اموزش تعمیرات موبایل در تبریز

بالا رفتن قیمت گوشی‌های تلفن همراه قدرت خرید مردم برای تهیه آن کمتر از قبل شده است و مردم بیشتر تمایل دارند در صورتی که گوشی آن‌ها دچار مشکلی شد و نیاز به تعمیرات داشت آن را تعمیر کنند. پس بیشتر از گذشته برای این کار نیاز به فرد متخصص احساس می‌شود که به عنوان تعمیرکار تلفن همراه فعالیت کنند. این نیاز در شهرهای بزرگ در شهرهای بزرگ و پرجمعیت همانند تبریز بسیار ضروری‌تر است چون در این شهرها به علت بالا بودن جمعیت تقاضا برای تعمیر قطعاً بیشتر خواهد بود. اما می‌توان گوشی خود را جهت تعمیر به چه کسی سپرد؟

فردی می‌تواند تعمیر گوشی شما را بر عهده بگیرد که توانسته باشد در دوره‌های تخصصی تعمیرات موبایل شرکت کرده باشد و آن دوره را با موفقیت به پایان رسانده باشد. این دوره‌ها در همه‌ی شهر از جمله شهر تبریز نیز برگزار خواهد شد و کارآموز در پایان این دوره‌ها به شخص خبره در زمینه تعمیرات تلفن همراه تبدیل گردد.

شما در دوره‌های آموزش تعمیرات موبایل در تبریز می‌توانید به موارد زیر تسلط پیدا کنید:

  • تسلط کامل به تشخیص و چک کردن قطعات
  • تسلط کامل به تعویض قطعات گوشی موبایل
  • تسلط داشتن به عیب‌یابی انواع گوشی‌ها
  • تسلط کامل به آی سی زنی و استفاده کردن از شابلون
  • تسلط کامل به عمل تاچ و ال سی دی انواع گوشی‌های مختلف
  • تسلط یافتن به باز و بست انواع گوشی‌های مختلف
  • آموزش کامل تعمیرات روی بردهای مختلف انواع گوشی
  • آشنایی با قسمت‌های سخت‌افزاری گوشی موبایل
  • یادگیری کامل و تشخیص ایرادات موجود در بورد

همچنین برای شرکت در دوره‌های اموزش تعمیرات موبایل در تبریز بعضی از شرایط وجود دارد که در زیر به بعضی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها باید حداقل 12 سال سن بوده و از نظر شرایط جسمانی سالم باشند.
  • برای دریافت مدرک از سازمان فنی و حرفه‌ای حداقل باید فرد حداقل سیکل را داشته باشد.
  • در بیشتر مراکز و آموزشگاه‌های تعمیرات موبایل در تبریز مدت زمان دوره یک و نیم ماه است.
  • در این دوره‌های شرایط خاصی در مورد جنسیت وجود ندارد.

به توجه به مطالب بیان شده اموزش تعمیرات موبایل در تبریز در مراکز فنی‌ و حرفه‌ای و آموزشگاه‌های خصوصی از جمله آموزشگاه کافاز (مجهزترین مرکز آموزش دوره‌های تعمیرات در تبریز) برگزار خواهد شد. در اکثر این مراکز به شما گواهی پایان دوره ارائه خواهد شد و شما با استفاده از این گواهی می‌توانید یک مغازه کوچک برای خود راه‌اندازی کنید و درآمد خوبی هم داشته باشید و به مرور زمان کار خود را گسترش دهید. به یاد داشته باشید تعمیرات موبایل یکی از شغل‌های پردرآمد بوده و همیشه بازار کار خوبی دارد.

با دوره تعمیرات موبایل در تبریز آشنا شوید؛یکی از وسیله های پرکاربرد که با پیشرفت علم تکنولوژی ایجاد شد، گوشی موبایل می باشد که از آن در سراسر جهان استفاده می شود.افراد در هر سن و سالی می توانند از آن استفاده کنند و به رده سنی خاصی اختصاص ندارد. بنابراین در تمامی نقاط جهان مراکزی برای تعمیرات موبایل فعالیت می کنند که حین خراب شدن به آن رسیدگی کنند.

در شهر تبریز مراکز متعددی در این زمینه دایر می باشند که ما در زیر به چند مورد از آن ها اشاره می کنیم و شرایط ثبت نام در کلاس های آموزشی و … را در اختیار شما قرار می دهیم:

سرفصل های دوره تعمیرات موبایل در تبریز 

در کلاس های تعمیرات موبایل آموزشگاه کافاز سرفصل های آموزشی را برای تعمیرکاران ارائه داده اند.این سر فصل ها عبارتند از:

  1. تسلط کامل به ترمیم و تعمیر قطعات
  2. تسلط کامل به تعویض قطعات گوشی موبایل
  3. تسلط داشتن به عیب یابی انواع گوشی ها
  4. تسلط کامل به آی سی زنی و استفاده کردن از شابلون
  5. تسلط کامل به عمل تاچ و ال سی دی انواع گوشی های مختلف
  6. تسلط یافتن به باز و بست انواع گوشی های مختلف
  7. آموزش کامل جراحی روی لایه های متفاوت برد
  8. آشنایی با قسمت های سخت افزاری گوشی موبایل
  9. یادگیری کامل و تشخیص ایرادات موجود در بورد

با شرایط سنی مربوط به کلاس های دوره تعمیرات موبایل در تبریز آشنا شوید:

برای این که افراد در کلاس های آموزشی تعمیرات موبایل ثبت نام کنند حداقل رده سنی برای این کار، 12 ساله می باشد. هم چنین باید داوطلبان شرایط جسمی کامل در این زمینه داشته باشند.

برای شرکت در کلاس های تعمیرات موبایل به لحاظ جنسیتی شرایط خاصی وجود ندارد و هم بانوان و هم آقایان می توانند در این کلاس ها شرکت کنند.

البته اگر فردی تمایل داشته باشد بعد از اتمام کلاس ها از سازمان فنی و حرفه ای مدرک کسب کند باید حداقل مدرک سوم راهنمایی داشته باشد.

مدت زمان کلاس های آموزشی دوره تعمیرات موبایل در تبریز چند روز است؟

اکثر مراکزآموزش دوره تعمیرات موبایل در تبریز معمولا طی یک و نیم ماه کلاس ها را به اتمام می رسانند تا تعمیرکاران هر چه سریع تر بتوانند وارد بازار کار شوند. البته برای وارد شدن تعمیرکاران به بازار کار باید از طرف مرکز آموزشی مربوطه پشتیبانی شوند که در تبریز مراکز این کار را انجام می دهند و از تعمیرکاران حمایت می کنند.

البته اگر کلاس ها به صورت خصوصی و یا دو نفره برگزار شوند مدت زمان آن ها کمتر خواهد بود و کیفیت کلاس ها بهتر خواهد بود.

یکی از شغل های پردرآمد در جامعه امروزی تعمیرات موبایل می باشد. همان طور که در ابتدا نیز اشاره کردیم به علت استفاده تمامی مردم از گوشی موبایل ، این کسب و کار همیشه در بازار خواهد بود و فعالیت دارد.

پس اگر به دنبال شغل مناسبی هستید که با حداقل مدرک تحصیلی در آمد خوبی داشته باشید توصیه می کنیم در کلاس های آموزش تعمیرات موبایل در تبریز در آموزشگاه کافاز شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook