لوگو کافاز

دوربین مداربسته و کودکان

فهرست مطالب

دوربین مداربسته
دوربین مداربسته برای مدارس و مکان هایی که کودکان در آن حضور دارند

دوربین مداربسته برای مدارس و مکان­هایی که کودکان در آن حضور دارند

سیستم دوربین مداربسته (Closed‌ Circuit Television Camera  یا CCTV camera) برای نظارت بر مکان‌های مهم سیاسی،‌ تجاری، باستانی و تاریخی، همچنین منازل، مدارس، بیمارستانها و … که به کنترل و نظارت نیازمند است، مورد استفاده قرار می‌گیرد. اولین مورد استفاده از دوربین مدار بسته مربوط به سال ۱۹۴۲ و توسط ارتش آلمان برای نظارت بر نحوه شلیک موشک V2 است.

مهم­ترین دلایل و اهداف استفاده از دوربین مدار بسته مقاصد نظارتی است اما عمدتا برای مقاصد امنیتی نیز استفاده می­شود. دوربین مداربسته شامل استفاده از سیستم دوربین فیلمبرداری بدون هدایتگر، از راه دور بصورت انتقال تصاویر به صفحه نمایش مانیتور در مکانی دیگر است. براساس اصل امنیت، کنترل و نظارت سیستم امنیتی دوربین مدار بسته، برای سازمان‌های عمومی، خصوصی، هر نوع کسب و کار و در برخی موارد برای منازل  نیز ضروری است.

دوربین مداربسته در مدارس

دوربین مداربسته
دوربین مداربسته در مدارس

مدارس از جمله مکان­هایی است که به نظارت دقیق نیازمند است. مدارس بعنوان خانه دوم کودکان و نوجوانان و بعنوان محل تحصیل علم و دانش باید از نظر امنیت و احساس آرامش دارای ضریب اطمینان بالایی باشد. در مدارس پسرانه ( مخصوصا مقاطع بالاتر) که امکان بروز خشونت نسبت به مدارس دخترانه بالاتر است،‌ نصب دوربین برای کنترل رفتار و نظارت جهت جلوگیری از هرگونه خشونت فیزیکی بسیار لازم و ضروری است.

در مدارس پسرانه مخصوصا در مقاطع بالای تحصیلی امکان بروز خشونت و درگیری میان نوجوانان بسیار زیاد است و یکی از مهم­ترین دلایلی که مدارس پسرانه را الزام به نصب دوربین می­کند،‌ جلوگیری از بروز هرگونه درگیری و خشونت بین دانش ­آموزان و کنترل رفتار آنهاست که از بروز خشونت در آینده با بررسی رفتار افراد پر خطر و خشن جلوگیری می­کند.

در مدارس دخترانه با اینکه نگرانی از بروز خشونت و درگیری فیزیکی نسبت به مدارس پسرانه کمتر است اما کنترل و نظارت بر رفت و آمد در مدارس دخترانه بسیار مهم است و می‌توان ‌از بروز برخی نابهنجاری‌ها اجتماعی جلوگیری کرد. نصب دوربین در راهروهای سرویس­های بهداشتی،‌ در سالن­های ورزشی و کتابخانه،‌ آزمایشگاهها و مکان­هایی از مدارس که امکان نظارت همه­جانبه توسط مسئولان امکان­پذیر نمی­باشد، ضروری است.

دوربین مداربسته در مهد کودک ها

دوربین مداربسته
دوربین مداربسته در مهد کودک ها

 

از جمله مکان‌های دیگری که نصب دوربین مدار بسته در آن ضروری می‌باشد،‌ مهدکودک‌ها‌ می‌باشد. بررسی اخبار و رویدادها نشان از آمار بسیار بالای کودک آزاری در مهدکودک­ها است. در تازه ­ترین گزارش خبری مبنی بر کودک آزاری در مهدکودک،‌ مربی مهدکودک به تنبیه بدنی کودک پرداخته بود که باعث سر و صدای بسیاری در بین مردم و اغلب افراد جامعه شد. برای جلوگیری از بروز چنین مسائلی در این مکان‌ها نصب دوربین بسیار لازم و ضروری است.

کار هم‌زمان مرد و زن در بیرون از خانه،‌ از جمله دلایلی است که باعث می‌شود که بعضی از والدین فرزندان خود را به مهدکودک ­بسپارند و برخی نیز برای نگهداری کودکان و انجام کارهای مربوط به آنها پرستار استخدام کنند. در این مورد نیز مانند سپردن کودکان به مهدکودک،‌ کنترل و نظارت بر کار و نحوه‌ی رفتار پرستار با کودک بسیار لازم است و به راحتی می‌توان به طور زنده به نظارت و کنترل رفتار پرداخت و از هرگونه رفتار خشونت برانگیز با کودک جلوگیری کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook