لوگو کافاز

8 اشتباهی که اکثر تکنسین های تعمیر تلفن همراه مرتکب شده اند

فهرست مطالب

از آنجا که تلفن های همراه در حال حاضر در عصر حاضر عصر حاضر هستند ، تکنسین هایی در این زمینه وجود دارند که از زمان ظهور این اختراع در حال کار هستند. پس از گذشت سالها ، تکنسینها در حال حاضر متخصص و همچنین حرفه ای شده اند. مهم نیست که فرد چقدر متخصص باشد ، هر کسی می تواند مرتکب اشتباه شود. بنابراین ما برخی از اشتباهات رایج و به راحتی قابل اجتناب تکنسین های تعمیر تلفن همراه را ذکر کرده ایم.

8 اشتباه رایج که توسط اکثر تکنسین های تعمیر تلفن همراه انجام می شود

  1. عدم تعمیر در زمان برآورد شده

این یکی از بزرگترین مشکلات اکثر تکنسین ها است. تاخیر می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. ممکن است به دلیل تأخیر در عیب یابی خطا باشد. گاهی اوقات تشخیص خطا در گوشی سخت است و ممکن است زمان زیادی طول بکشد تا خطا برطرف شود.

یکی دیگر از دلایل تاخیر می تواند در دسترس نبودن قطعات یدکی باشد. اما تأخیر به دلیل تنبلی صرفاً یک نه است. تعمیر تلفن و اتمام کار به موقع یک پیام قوی به مشتریان می دهد که چقدر دقیق و دقیق هستید.

 

  1. تعویض نکردن همه پیچ ها

هنگامی که یک تلفن همراه برچیده می شود ، برخی از تکنسین ها بسیار بی احتیاط هستند و فقط به دنبال پیچ ها روی میز کار هستند. اکنون هنگام تعمیر تلفن ، پیچ ها را اشتباه می گذارند و هنگامی که گوشی را دوباره مونتاژ می کنند ، از این پیچ ها کوتاه می آیند. برخی از تکنسین ها فقط این شکاف ها را خالی می گذارند ، در حالی که برخی از آنها از پیچ های نامتعارف دیگری استفاده می کنند که ممکن است به نخ های اصلی در شکاف ها آسیب برساند.

بهترین راه برای غلبه بر این اشتباه رایج این است که همه پیچ ها و سایر قطعات کوچک را در یک سینی کوچک نگه دارید. به این ترتیب مطمئن خواهید شد که تمام قطعات و پیچ ها را در جای خود قرار داده اید و به هیچ وجه چیزی را که باید تعویض شود از قلم انداخته اید. استفاده از سینی های مختلف برای مدل های مختلف گوشی های باز شده نیز به شما کمک می کند تا بسیاری از گوشی ها را به طور همزمان از بین ببرید.

 

  1. عدم سوال از مشتری بابت مشکل و سابقه گوشی 

هنگامی که مشتری تلفن را برای تعمیر ارائه می دهد ، بسیاری از تکنسین ها از مشتری در مورد دلیل یا علت خطا در تلفن خود سوال نمی کنند. در عوض اگر از مشتری در مورد مشکل س askedال شود ، می توانید بلافاصله مشکل دقیق را بشناسید و شروع به کار بر روی آن کنید و در وقت گرانبهای خود صرفه جویی کنید.

همچنین از مشتری بخواهید در مورد سابقه گوشی و اینکه آیا قبلاً آن را برای تعمیر به همان شخص یا عیب دیگری به شخص دیگری داده است یا خیر. از این طریق خواهید فهمید که آیا گوشی قبلاً باز شده است یا خیر.

 

  1. عدم جستجوی راه حل در اینترنت

بسیاری از تکنسین ها سعی می کنند گوشی را با روش آزمون و خطا برطرف کنند و در جستجوی راه حل در اینترنت زحمت نمی کشند ، بنابراین زمان زیادی را هدر می دهند.

به یاد داشته باشید که در دنیای امروز ، اگر از اینترنت برای حل مشکلات خود استفاده نمی کنید ، منبع بزرگی از اطلاعات مفید را از دست می دهید. بنابراین توصیه می شود که در اینترنت به دنبال راه حل باشید و در بیشتر مواقع خوش شانس خواهید بود که راه حل های مشکل ترین خطاها را بدست آورید. همچنین می توانید ویدیوها را در یوتیوب جستجو کنید.

در اینجا برخی از بهترین وب سایت ها و منابع وجود دارد که می توانید تعمیر تلفن همراه را به راحتی و به صورت رایگان یاد بگیرید. مبتدیان ، مبتدیان و همچنین افرادی که دست به کار می شوند می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر و افزایش مهارت های خود در زمینه تعمیر تلفن همراه از این وب سایت ها دیدن کنند.

شما باید در جستجوی متن ، جستجوی تصویر و همچنین جستجوی ویدئویی به دنبال راه حل باشید.

 

  1. رعایت نکردن قوانین ایمنی

قوانین اساسی ایمنی برای تعمیر باید رعایت شود تا در حین انجام کار به گوشی آسیب نرساند و به خود آسیب نرساند.

 

  1. تعمیر نکردن بصورت حرفه ای

بسیاری از تکنسین ها هنگام تعمیر گوشی بسیار بی دقت هستند. شغلی که آنها انجام می دهند بسیار بد است و اگر از نزدیک تماشا شود وحشتناک به نظر می رسد. تمام روشها و تکنیکها باید به شیوه ای حرفه ای انجام شود.

لحیم کاری انجام شده توسط بسیاری از تکنسین ها بسیار آماتور است. پس از اتمام کار ، جوش لحیم کاری که در همه جا اعمال می شود باید تمیز شود. این بسیار مهم است که یک تکنسین حرفه ای کار تمیزی را انجام دهد که احساس می کند کارخانه نصب شده است یا در مرکز خدمات تعمیر شده است.

برای مرجع بیشتر ، نحوه لحیم کاری قطعات الکترونیکی را بخوانید

تعمیرکار حرفه ای موبایل

  1. عدم رعایت مراحل یافتن خطا 

همانطور که گوشی برای تعمیر وارد می شود ، بسیاری از تکنسین ها گام به گام به دنبال عیب یابی نیستند. در عوض آنها فقط با برچیدن تلفن و انجام اصلاح سخت افزار به کار خود ادامه می دهند. بسیار مهم است که کار تعمیرات یک ابزار الکترونیکی مطابق روشهای تعمیر حرفه ای انجام شود.

 

  1. بدون نیاز به کار بر روی مادربرد/تراشه ها 

برخی از تکنسین ها بدون دلیل شروع به کار روی مادربرد می کنند. آنها با مادربرد و همچنین تراشه هایی که از حرارت استفاده می کنند یا فقط reflowing می کنند ، خم می شوند. کار بر روی مادربرد باید آخرین مرحله در هنگام رفع هر گونه خطای سخت افزاری باشد.

همچنین می توانید با عضویت در موسسه Prizm نحوه تعمیر تلفن های همراه را بیاموزید. آموزش از اصول اولیه شروع می شود و تا عیب یابی برطرف می شود.

چنانچه قصد یادگیری تعمیرات تلفن همراه دارید شرکت در دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز خالی از لطف نخواهد بود.

لطفا نظرات خود را در نظرات زیر با ما در میان بگذارید. لطفاً این مقاله را در میان دوستان و همکاران تکنسین خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook