لوگو کافاز

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ

فهرست مطالب

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ

آموزش نصب دوربین مداربسته آنالوگ

امروزه دوربین‌های مداربسته برای تأمین امنیت و کنترل مکان‌های مختلف رواج زیادی داشته و افراد راغب هستند که در منزل و محل کار خود از این فناوری بهره ببرند. این دوربین‌ها به دو شکل آنالوگ و شبکه قابل‌نصب و بهره‌برداری هستند. در این مقاله علاوه بر ارائه توضیح مختصر درباره دوربین آنالوگ، شما را با تجهیزات و نحوه نصب آن آشنا می‌کنیم.

دوربین مداربسته آنالوگ چیست؟

دوربین مداربسته آنالوگ یک وسیله الکترونیکی است که از آن برای دریافت تصاویر از مکان‌های مختلف استفاده می‌شود. خوب است بدانید که دریافت تصاویر در این دوربین‌ها توسط حسگرها انجام می‌شود. در دوربین‌های آنالوگ تصاویر پس از دریافت توسط حسگر مستقیم به خروجی فرستاده می‌شود که نشان دهند سیستم ساده دوربین‌های آنالوگ و کم‌هزینه بودن آن‌هاست. دوربین‌های آنالوگ نسل قدیمی دوربین‌های مداربسته هستند که یکی از عیب‌های آن‌ها کیفیت پایین تصاویری دریافتی توسط آن‌هاست.

تجهیزات موزد استفاده دوربین مداربسته آنالوگ

تجهیزات موردنیاز برای نصب دوربین مداربسته آنالوگ

  • دوربین مداربسته به تعداد لازم
  • دستگاه DVR: که به‌طور خلاصه همان سرور دستگاه‌های آنالوگ است که از طریق آن ضبط، انتقال یا بخش تصاویر ممکن می‌شود. همچنین کنترل و زومینگ دوربین‌ها توسط این دستگاه انجام می‌شود.
  • کابل تصویر: برای هر دوربین آنالوگ باید یک کابل تصویر کشیده شود. انواع مختلفی از کابل‌ها در بازار موجود است اما به‌طورمعمول کابل تصویر RG59 جوابگوی نیاز شما خواهد بود.
  • هارددیسک: انتخاب آن با توجه به نوع DVR انجام می‌شود؛ و کاربرد آن جهت ضبط تصاویر برای نگهداری و انتقال آن‌هاست.
  • کابل برق: برای تأمین برق دوربین‌ها باید از کابل برق یا سیم‌های نایلونی استفاده کرد. دقت کنید درصورتی‌که تعداد دوربین‌ها زیاد است نیاز به کابل برق ضخیم‌تری دارید.
  • منبع تغذیه: میزان برق مصرفی دوربین‌ها بسیار کم و در حدود 1 آمپر است. شما می‌توانید یک منبع تغذیه مرکزی و یا به ازا هر دوربین یک منبع تغذیه جداگانه داشته باشید.
  • اتصالات: نصب دوربین مداربسته آنالوگ به اتصالات مختلفی نیاز دارد که مهم‌ترین آن‌ها فیش BNC است. یک فیش بزرگ فلزی که انواع مختلف آن در بازار وجود دارد.
  • متعلقات نصب: بیشتر این متعلقات مربوط به دستگاه DVR است که شامل داکت ها، لوله فلکسی، باکس پلاستیکی و … می‌شود.

چگونگی نصب دوربین مداربسته آنالوگ

نصب این دوربین‌ها پیچیدگی زیادی ندارد. شما می‌توانید با تهیه تجهیزات لازم و نصب چند کابل و اتصال آن‌ها به هم دوربین آنالوگ را نصب کنید.در گام اول بعد از سؤال از مشتری و آگاهی کامل از نیاز او برای نصب دوربین‌ها، بهتر است محل نصب دوربین‌ها و مسیرهای کابل‌کشی را تعیین کنید تا مطمئن شوید در مسیرهای نصب مشکلی برای سوراخ کردن وجود نداشته باشد. گام بعدی تعیین اندازه کابل‌ها است که بهتر است درصدی برای اشتباه در نظر گرفته شود تا احیاناً کابل‌ها کوتاه نشوند. در مرحله بعد داکت ها و لوله‌ها را بر روی دیوار نصب‌کرده و اضافه کابل‌ها را به سمت دستگاه DVR قرار دهید تا در جابه‌جایی‌های بعدی مشکلی نداشته باشید. هر دوربین نیاز به منبع تغذیه دارد که می‌توانید به‌صورت مشترک آن را تأمین کرده و یا از طریق نصب آداپتور جداگانه تأمین کنید. سپس فیش‌های دوربین‌ها و دستگاه DVR را وصل کرده و تصاویر دریافتی را چک کنید. بعد از تنظیم هر دوربین، هارد DVR را نصب کنید. سپس زمان‌بندی ضبط و تنظیم نور را انجام دهید. در این مرحله دوربین‌های مداربسته آماده‌به‌کار هستند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook
مشاوره رایگان دوره ها