لوگو کافاز

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

فهرست مطالب

دوره های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز از جمله پر در آمدترین رشته ها به شمار می رود و این امکان را فراهم می کند تا با گذاراندن این دوره ها بتوانید مهارت خود را در بازار کار افزایش دهید . از موارد اصلی این دوره ها آموزش نصب و راه اندازی و تعویض قطعات معیوب لوازم پزشکی می باشد . همچنین از بهترین شاخه های این دوره ها در بازار کار ، تعمیر برد تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی و اتاق عمل می باشد .

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی

آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز نیاز به گذراندن دوره های مخصوصی دارد که در کارگاه های مجهز و زیر نظر تعمیر کار برد های پزشکی انجام می شود .

این دوره ها شرایط را برای علاقه مندان و کارشناسان مهندسی پزشکی و دانشجویان فراهم می کند تا وارد بازار کار شده و کسب  کار خوبی راه اندازی نمایند .

تعمیر مکانیک دستگاه و بردهای پزشکی و آزمایشگاهی ، دو بخش آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی می باشد . تعمیر برد دستگاه های پزشکی بیشترین تاکید در آموزش تعمیر تجهیزات پزشکی را دارند .

به طور کلی این دوره های آموزشی شامل تعمیر برد یونیت دندان پزشکی ، آموزش تعمیر برد دستگاه سی تی اسکن ، آموزش تعمیر برد لوازم آزمایشگاهی ، تعمیر تجهیزات بیمارستانی ، دستگاه آندوسکوپی ، آموزش تعمیر دستگاه الکترو شوک و تعمیرات اتو کلاو می باشد .

عدم ساپورت و پشتیبانی شرکت های سازنده دستگاه های پزشکی از جمله مشکلاتی می باشد که کشور ایران به دلیل تحریم ها با آن رو به رو شده است و از آن جایی که دستگاه ها و تجهیزات پزشکی ، اتاق عمل ، رادیولوژی ، سونوگرافی ، آزمایشگاهی و بیمارستانی بسیار حساس بوده و دقت بالایی دارند، دوره های تخصصی تعمیرات بردهای الکترونیکی در این مرکز برگزار می شود.

بخش های آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

  • آموزش تعمیر برد های پزشکی

  • آموزش نصب و راه اندازی تجهیزات پزشکی و ایزولاسیون کردن اتاق نصب

دوره آموزش تعمیر بردهای پزشکی و آزمایشگاهی

برای آموزش تعمیر بردهای پزشکی در ابتدا کارآموزان با قطعات تشکیل دهنده ی روی کلیه مدارات آشنا می شوند . بعد از این مرحله به تست و اندازه گیری و در آوردن و جا زدن آن ها پرداخته می شود . سپس بررسی برد های تغذیه ، سوئیچینگ ، مدار پاور ، بردهای اینورتر در لوازم پزشکی  آموزش داده می شود .

در این دوره ها کار آموزان حداقل با 7 مدل مدار آشنا می شوند و سپس عیب یابی برد را شروع می نمایند . از مباحث اصلی کلاس ها ، آموزش مسیر یابی برد های تک لایه ، دو لایه و چند لایه می باشد . از دیگر مباحثی که در این دوره ها آموزش داده می شود ولتاژ گیری برد ، نقشه خوانی مدار ، مسیریابی قطعات smd الکترونیکی و بررسی آی سی ها و چیپ ست های کنترلر از اهم می باشد .

یاد گیری اصول مدار تغذیه  ، مین برد اصلی و ارتباط با هیدرولیک و مکانیک از نیازهای آموزش عیب یابی برد های پزشکی می باشد .

در دوره های آموزشی، با بردهای مختلف تجهیزات پزشکی آشنا شده و روی آن تعمیرات عملی انجام می شود .

آموزش تجهیزات پزشکی در تبریز،  بخش برد ، ویژه بازار کار طراحی می شود و آموزش توسط کارشناسان و تعمیر کاران بردهای پزشگی صورت می گیرد .

نحوه و شرایط برگزاری دوره های آموزش تعمیرات تجهیزات و لوازم پزشکی و آزمایشگاهی :

  • در این دوره ها کلاس ها به صورت نیمه خصوصی بر گزار می شود .
  • به دلیل تنوع زیاد در بردهای پزشکی ، کارآموزان می توانند بردها و لوازم مورد نیاز خود را جهت تشریح به کلاس ها بیاورند.
  • در این کلاس ها نقشه خوانی و دیاگرام برد به صورت تخصصی مورد بحث و بررسی قرار می گیرد .
  • بعد از آشنایی با تعمیرات لوازم پزشکی ، کارآموزان می توانند به دوره های مهمندسی معکوس وارد شوند و بتوانند تجهیزات اتاق عمل پیشرفته را به راحتی تعمیر نمایند .
  • جهت اطلاعات بیشتر در مورد دوره ها و هزینه ها و … می توانید با بخش فنی و مشاوره آموزشگاه با شماره 09148740604 تماس حاصل نمایید .

تعمیر بردهای دستگاه های پزشکی ، بیشترین مباحث را در آموزش تعمیرات تجهیزات پزشکی شامل می شوند . به طور کلی دستگاه های پزشکی به صورت بروز رسانی شده و با امکانات بالا به کشور وارد می شوند و در صورت خرابی مکانیک آن قابل تعویض می باشد و در صورتی که برد خراب شود ، هر یک از اجزای الکترونیکی قابل عیب یابی و تعمیر می باشد .

به دلیل قیمت دستگاه ها تعمیرات برد و تعمیرات قطعات مختلف آن ها از اهمیت بالایی برخوردار می باشد .

آموزش مکانیک تجهیزات پزشکی در تبریز:

 آشنایی کارآموزان با دستگاه های جدید و عملکرد آن ها لازمه ی آموزش عیب یابی و تعمیرات تجهیزات پزشکی می باشد . بنابراین لازم است تا کار آموزان پس از عیب یابی بردهای پزشکی ، فعالیت خود را در مرکز واردات این تجهیزات شروع نمایند تا با بخش های مکانیکی دستگاه بیشتر آشنا شوند .

بازار کار تعمیرات تجهیزات پزشکی در تبریز

افرادی که در حال فعالیت در دوره تجهیزات پزشکی در تبریز می باشند می توانند با شرکت های وارد کننده این تجهیزات ارتباط داشته و در زمینه کار تعمیرات مکانیکی از راهنمایی های آن ها بهره ببرند .

جهت اطلاع از دوره آموزش تجهیزات دندانپزشکی در تبریز و یا پیش ثبت نام کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook