لوگو کافاز

تعمیر تلفن همراه – ایمنی و اقدامات احتیاطی

فهرست مطالب

هر زمان که شروع به تعمیر هر دستگاه یا وسیله ای می کنید ، بسیار مهم است که از چند دستورالعمل ایمنی لازم پیروی کنید. این را باید در نظر گرفت تا به دلیل بی احتیاطی یا برخورد خشن با شغل ، طعمه هیچ گونه تصادفی نشوید. این مورد به دیگران پیامی می دهد که چقدر منظم هستید.

فقط به یاد داشته باشید که این قانون تجارت است که هیچ فردی نمی خواهد دستگاه یا وسیله گرانبهای خود را برای تعمیر به فردی که دارای نظم و یا کار نامناسب است بدهد. مرتب بودن در شغل نشانه مطمئنی برای جذب مشتریانی است که مایلند گوشی های گران قیمت خود را در دستان امن بگذارند. قوانین زیر را دنبال کنید و دریای تغییراتی را که در تجارت عادی شما ایجاد می کند ، ببینید.

دستورالعمل های ایمنی تعمیر تلفن همراه

  1. محیط کار تمیز : موافقت می کنید که تعمیرات تلفن همراه شغلی است که باعث درگیری ذهن می شود ، این بدان معنا نیست که شما بی خیال باشید و محل کار خود را بی نظم نگه دارید. همه ابزارهای معمولی خود را در دسترس  و در مکان مناسب نگه دارید تا با گذشت زمان آنقدر با تنظیمات آشنا شوید که در صورت نیاز به ابزار خاصی دست شما به تنهایی به آن دست  یابد و حتی مجبور نیستید آن را ببینید و با چشمان خود آن را پیدا کنید.

از آنجا که شرایط یک محیط کار بر روی شخصیت و عادات یک فرد منعکس می شود ، در واقع لازم است که محل کار خود را تمیز و مرتب نگه دارید و هرگز آن را درهم و برهم نگذارید.

اگر می خواهید تعمیر تلفن را به صورت حرفه ای بیاموزید ، می توانید به دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز بپیوندید و در 3 ماه تکنسین شوید.

  1. از ابزارهای صحیح استفاده کنید : برای کار به عنوان یک تکنسین حرفه ای ، باید همه ابزارهایی را که معمولاً مورد نیاز است ، داشته باشید. علاوه بر این ، شما باید تمام ابزارهای تخصصی دستگاه خاصی را که می خواهید تعمیر کنید ، داشته باشید.

هرگز با جایگزین ها تسلیم نشوید حتی اگر خیلی عجله دارید. به عنوان مثال ، برای باز کردن پیچ با سر فیلیپس (به علاوه) به پیچ گوشتی فیلیپس نیاز دارید. سعی نکنید آن را با پیچ گوشتی شکاف دار (منهای) باز کنید زیرا قطعاً به سر پیچ آسیب می رسانید.

همچنین سعی نکنید جلد جلویی یا پشتی گوشی را با میخ شست خود جدا کنید. در عوض از یک بازکن پلاستیکی تلفن همراه استفاده کنید زیرا تلاش برای انجام روش قبلی به انگشت شست شما صدمه می زند و این ممکن است شما را از ادامه کار به دلیل آسیب دیدگی باز دارد.

داشتن همه ابزارهای مرتبط و همچنین تخصصی در محیط کاری شما می تواند پیامی قوی برای مشتریان شما در مورد میزان علاقه و کار شما در مورد کار شما ارسال کند.

  1. حفاظت از ESD : ESD (تخلیه الکترواستاتیک) جریان ناگهانی برق بین دو شیء دارای بار الکتریکی است که در اثر هرگونه تماس بین آنها ایجاد می شود. شدت این جریان را هرگز نمی توان گفت زیرا از دستگاهی به دستگاه دیگر متفاوت است. همه چیز به شخص بستگی دارد و اینکه چقدر می تواند آن را جذب کند ، در برخی موارد ممکن است احساس سوزن سوزن شدن به شما بدهد یا حتی شما را مات و مبهوت کند یا شاید این امکان وجود داشته باشد که شما اصلا آن را احساس نکنید.

برای خلاصه کردن همه اینها به یکی ، بهتر است از حفاظت برای ESD استفاده کنید. برای محافظت از ESD ، باید از مچ بند ضد استاتیک استفاده کنید. مچ بند ضد استاتیک برای ایجاد هرگونه تجمع استاتیک در بدن انسان مناسب است. علاوه بر این ، می توانید از دستکش های ضد استاتیک و تشک ضد استاتیک و ابزارهای ایمن ESD نیز استفاده کنید.

تخلیه الکترواستاتیک

توجه : من می دانم ، بسیاری تکنسین ها در سراسر جهان از حفاظت ESD استفاده نمی کنند! اما همیشه بهتر است طرف امن تری باشید. اگر از محافظ استفاده نمی کنید ، قبل از لمس مادربرد مطمئن شوید که هر قسمت فلزی را لمس کرده اید. همچنین بهتر است.به هیچ قطعه ای در مادربرد دست نزنید.

توجه : برای ایمنی  نیازی به حفاظت از ESD نیست. این برای ایمنی قطعات الکترونیکی روی مادربرد است.

  1. تمام قطعات کوچک را در یک سینی جمع کنید : هر زمان که هر گوشی را جدا می کنید ، همیشه این نکته را مهم کنید که همه قسمت های جدا شده را در یک سینی (یا ظرف) جداگانه جمع آوری کنید تا مجبور نباشید در مواقع به یاد داشته باشید و به دنبال قطعات باشید. گوشی را دوباره مونتاژ می کنید به این ترتیب هیچ قسمتی را برای مونتاژ مجدد کنار نمی گذارید و این امر همچنین شما را از همه پیچ هایی که تعویض کرده اید و هیچ کدام از آنها را کنار نگذاشته اید مطلع می کند.

برخی از مشتریان به این چیزهای کوچک بسیار توجه می کنند و اگر هر کدام از این پیچ ها را کنار بگذارید ممکن است ناراضی شوند. نگه داشتن تمام قطعات در یک سینی نیز در زمان زیادی صرفه جویی می کند که اگر از این قانون پیروی نکنید ، احتمالاً زمان شما هدر می رود.

  1. از قطعات ظریف مراقبت کنید : اکثر قطعات گوشی های هوشمند ظریف هستند. بنابراین لازم است هنگام جداسازی این وسایل ظریف مراقب باشید. هرگونه تلاش برای برداشتن اجباری قطعه می تواند به قطعه یا مادربرد آسیب برساند تا وضعیت جبران ناپذیری داشته باشد.

در حین کار با LCD ، مطمئن شوید که یک شیء فلزی تیز در دست ندارید که ممکن است باعث ایجاد خراش زشت روی صفحه شود یا حتی ممکن است آن را بشکند.

  1. مراقبت در هنگام استفاده از وسایل گرمایشی : همه تجهیزات مانند آهن لحیم کاری ، ایستگاه کار مجدد ، تفنگ هوای گرم و غیره که به صورت دستی هنگام انجام تعمیرات استفاده می شوند باید با احتیاط کامل مورد استفاده قرار گیرند تا کاربر دچار سوختگی یا سوختگی نشود. یک ثانیه از حواس پرتی می تواند باعث تصادف شود. بنابراین هنگام استفاده از این ابزارها بسیار هوشیار باشید و تمرکز خود را در کار متمرکز کنید.

همچنین در صورت داشتن مایعات بسیار قابل اشتعال مانند IPA در دست ، احتیاط بیشتری را انجام دهید زیرا در صورت تماس با هر یک از این تجهیزات گرمایش ممکن است باعث آتش سوزی شود.

  1. مراقب داده های مشتری باشید : هنگام تنظیم مجدد کارخانه یا نصب مجدد سیستم عامل در تلفن ، تمام داده های ذخیره شده در آن به طور اجباری حذف می شوند. داده ها ممکن است برای برخی از مشتریان بسیار مهم باشد ، بنابراین بهتر است قبل از انجام این کار به مشتری اطلاع دهید.

لطفاً این نکات ایمنی مهم را در میان دوستان خود به اشتراک بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook