شما سخت مشغول کار در زمینه تعمیر تلفن همراه خود هستید یا به تازگی کار جدیدی را شروع کرده اید. شما بسیار تلاش می کنید تا بهترین خدمات را ارائه دهید و سعی می کنید از رقبای خود پیشی بگیرید. اما هنوز نمی توانید در این بخش رقابتی برتری پیدا کنید. آیا می خواهید بدانید چگونه می توانید از دیگران پیشی بگیرید تا موفق شوید و به بالاترین سطح نردبان برسید؟ برای آشنایی بیشتر با دیگران و دریافت برچسب ارائه دهنده خدمات برتر در رده خود ، بیشتر بخوانید.

امروز می خواهم نکات مهمی را برای موفقیت در مشاغل تعمیرات تلفن همراه با شما به اشتراک بگذارم. پیروی از این نکات صادقانه باعث می شود شما به اوج برسید و همچنین احساس رضایت از خود را برای کاری که در حال انجام آن هستید به شما القا کند.

20 نکته مطمئن برای موفقیت در مشاغل تعمیرات تلفن همراه

  1. محل کسب و کار

موقعیت مکانی یکی از مهمترین جنبه های یک تجارت برای موفقیت است. این می تواند تصمیم بگیرد که کسب و کار شما در آینده چقدر موفق خواهد بود. مکان مرکز خدمات شما باید به گونه ای باشد که هم برای افراد مسکونی و هم برای افراد اداری به راحتی قابل دسترسی باشد.

  1. تکنسین های ماهر

به دست آوردن تکنسین های ماهر و مجرب برای افرادی که در این تجارت فعالیت می کنند کار بسیار دشواری است. روند “جهش شغلی” در بین تکنسین ها وجود دارد که گاهی اوقات منجر به بار سنگینی بر مالک/صاحبان مشاغل تعمیر تلفن همراه در فواصل منظم می شود.

بنابراین ، لازم است همیشه تکنسین های اضافی در دست داشته باشید تا از بروز چنین بحران هایی جلوگیری کنید. باید نسبت متعادلی از تکنسین های ارشد و جوان وجود داشته باشد. همچنین مهم است که سریعتر از تکنسین های جوان مراقبت کنیم تا آنها آماده انجام کارهای سخت و پیچیده نیز شوند.

تکنسین های متخصص همچنین به افزایش بهره وری کل مرکز خدمات و اتمام کارها سریعتر و دقیق تر از سایرین کمک خواهند کرد.

شما می توانید به مرکز آموزش تعمیرات موبایل در تبریز بپیوندید تا خودتان یک تکنسین باشید.

بهترین موسسات تعمیر تلفن همراه آنهایی هستند که آموزش های عملی پیشرفته را ارائه می دهند.

  1. قطعات یدکی

در دسترس بودن قطعات یدکی مهمترین چیز در تجارت تعمیرات تلفن همراه است. تنها در صورت وجود لوازم یدکی در دسترس ، قادر خواهید بود خدمات سریع ارائه دهید. اگر قطعات موجود نباشد ، نمی توانید آن را تعمیر کنید. گاهی اوقات ، تعمیرات به دلیل تأخیر در تهیه قطعات یدکی سازگار به تأخیر می افتد.

بنابراین ، اگر می خواهید رشد کنید ، مطمئن شوید که همه منابع معتبر فروشندگان و فروشندگان یدکی در منطقه خود را پیدا کرده اید. همچنین ذخیره قطعات جایگزین در مقدار مطلوب بسیار مهم است.

همچنین باید اطمینان حاصل کنید که فروشنده قطعات یدکی که با آن مشارکت می کنید ، هزینه اضافی از شما دریافت نمی کند

  1. سرویس سریع

از آنجایی که امروزه تلفن های همراه ضروری می شوند ، همه می خواهند در اسرع وقت آنها را تعمیر کنند. مردم حاضر نیستند بیشتر منتظر بمانند با همه داده های مهم آنها در داخل ، جایگزینی تلفن یا تبلت موقت نیز دشوار می شود. بنابراین اگر می خواهید کسب و کار شما رشد کند و شهرت خوبی کسب کند در حالی که در آن هستید ، برای ارائه خدمات سریع باید بسیار مدبر باشید.

  1. اتوماسیون

اگر می خواهید کسب و کار شما حرفه ای باشد ، اتوماسیون کل فرایند ضروری است. نرم افزارهای انحصاری زیادی برای مشاغل تعمیرات تلفن همراه موجود است که سهام یدکی ، وضعیت تعمیر ، سود/زیان ، موجودی و موارد دیگر را پوشش می دهد. برخی از آنها همچنین این امکان را دارند که پیام های متنی خودکار را برای مشتریان ارسال کنند و از پیشرفت گوشی ارائه شده برای تعمیرات مطلع شوند.

  1. قیمت گذاری

بهتر است هزینه تعمیرات را زیر تخمین رقبای خود ذکر کنید. متأسفانه پایین نگه داشتن قیمت ها نسبت به سایرین در عین حفظ کیفیت بالای خدمات ، یک چالش است. اگر قیمت بسیار پایینی را ذکر کنید ، ممکن است برخی از افراد کیفیت تعمیرات را زیر سوال ببرند. علاوه بر این ، ممکن است منجر به ضررهای زیادی شود. با این حال ، این امر برای به دست آوردن شهرت خوب و همچنین مشتری زیاد ضروری است

از سوی دیگر ، شما همچنین باید بدانید که شما نمی توانید خدمات عالی را با قیمت دور ارائه دهید. بنابراین شما باید قیمت را با توجه به مشتریان خود نیز تعیین کنید.

 

  1. تعمیرات سطح پیشرفته

اگر یک تلفن هوشمند یا تبلت را تعمیر کنید که توسط هیچ یک از مراکز خدمات رقبای شما قابل تعمیر نبود ، امتیازهای زیادی برای شما به دست می آید. چنین اخباری مانند آتش سوزی گسترده می شود که مستقیماً برای شما و تجارت شما مفید خواهد بود. مردم عاشق مکان هایی هستند که همه مشکلاتشان حل می شود

در بسیاری از موارد ، مشتریان به دلیل وسواس به آن گوشی خاص مایل به پرداخت مبلغی زیبا هستند. آنها از تغییر به یک گوشی متفاوت متنفرند. در نظر بگیرید که این مشکل برای رفع مشکل دستگاه در چنین مواردی است.

  1. تبلیغات آفلاین

هنوز تعداد زیادی از افرادی هستند که آنلاین نیستند و ترجیح می دهند از اشکال قدیمی ارتباطات استفاده کنند. به طور معمول ، این بخش مسن تری از مردم است که به طور کلی قادر به حل مشکلات جزئی به تنهایی نیستند.

بنابراین ، تبلیغات آفلاین از اهمیت یکسانی برخوردار است ، بنابراین می توانید به این قسمت از اطلاعات جمعیتی نیز دسترسی داشته باشید. می توانید از برگه ها ، پوسترها و غیره استفاده کنید تا به راحتی به مخاطبان محلی برسید. همیشه مرور کنید که کدام منابع تبلیغات موثرتر هستند و مرتباً از آنها استفاده کنید

مهم نیست که خدمات شما چقدر سریع و کارآمد است ، تا زمانی که کسب و کار خود را تبلیغ نکنید ، مشتری نخواهید داشت.

 

  1. تبلیغات آنلاین

اکثر مردم اکنون خدمات را به صورت آنلاین جستجو می کنند و بنابراین حضور آنلاین برای جلب مشتری ضروری است. سعی کنید کسب و کار خود را با استفاده از Google ، Facebook ، Yelp ، YouTube ، Yellow Pages ، Craigslist ، Manta و غیره تبلیغ کنید. این به شما کمک می کند تا تعداد بیشتری از افراد را جذب کنید. کسب و کار خود را به سایر فهرستهای محلی ارسال کنید و در وب سایتهای طبقه بندی شده تبلیغات ارسال کنید تا شانس خود را برای جذب مشتریان بیشتر افزایش دهید.

حضور در اینترنت بسیار مهم است.

تنها دو نوع مشاغل وجود خواهد داشت: مشاغل با اینترنت و مشاغل بدون کسب و کار.

– بیل گیتس

  1. امکانات برجسته

برخی از تسهیلات باید به مشتریان داده شود که سایر رقبا به ندرت آنها را ارائه می دهند. مشتریان باید دلیلی داشته باشند که شما را از بین سایر رقبا انتخاب کنند. یک راه این است که تسهیلات حمل و نقل را با هزینه های مناسب برای صرفه جویی در وقت گرانبهای مشتریان ارزشمند خود ارائه دهید.

شما باید پیوسته به ایده های جدید فکر کنید تا مشتریان خود را مجذوب خود کنید. گاهی اوقات می توانید نکات مفیدی در مورد تلفن های همراه برای آنها ارسال کنید تا مطمئن شوید که مرکز خدمات شما را فراموش نمی کنند.

رضایت مشتری

  1. رضایت مشتری و بازخورد

درخواست بازخورد از مشتریان به شما اطلاع می دهد که مشتری خدمات شما را چگونه ارزیابی کرده است. این مهم است که بدانید مشتری چه احساسی دارد تا به شما در پیشرفت در برخی زمینه ها که ممکن است چیزی کم داشته باشید کمک کند. به هر حال ، این اوست که باید ارزش پول را بدست آورد و کاملاً راضی باشد.

بهترین و قوی ترین شکل بازاریابی و تبلیغات ، شفاهی است. هیچ چیز نمی تواند آن را شکست دهد. بنابراین ، بسیار مهم است که مشتریان خود را تا حد زیادی برای مشتری های رو به رشد راضی نگه دارید. علاوه بر این ، اگر مشتری ببیند که شما بر اساس بازخورد او پیشرفت کرده اید ، شهرت شما بیشتر خواهد شد.

  1. تعداد مشتریان را افزایش دهید

اگر می خواهید فروش شما افزایش یابد ، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان بیشتری به شما مراجعه می کنند. یک راه مطمئن برای انجام این کار این است که اطمینان حاصل کنید که افراد بیشتری از کسب و کار و خدمات شما مطلع هستند. برای انجام این کار ، در تبلیغات خود تهاجمی تر عمل کنید. اگر این کار را به طور موثر انجام دهید ، افرادی از نقاط مختلف از خدمات شما استفاده خواهند کرد. همچنین فراموش نکنید که از مشتریان خود راهنمایی بخواهید.

  1. محصولات و خدمات بیشتری ارائه دهید

نکته قبلی در مورد افزایش تعداد مشتریانی بود که صحبت می کردید. یک راه آسان برای انجام این کار ، ارائه خدمات بیشتر یا فروش محصولات بیشتر است. این به شما کمک می کند تا وارد بازارهای دیگر شوید و در آنجا نیز سود کنید.

همراه با تعمیر تلفن همراه ، می توانید خدمات تعمیر رایانه ، لپ تاپ ، کنسول بازی و غیره را نیز شروع کنید. علاوه بر این ، می توانید خدمات بازیابی اطلاعات و سایر خدمات مرتبط را نیز ارائه دهید.

سعی کنید کالاها و خدمات مکمل را بفروشید. شما نمی توانید از همان تعداد کالا و خدمات ، سود فراتر از حد خاصی انتظار داشته باشید.

 

  1. همکاری با سایر مشاغل یا شرکتها (B2B)

ضروری نیست که هر بار باید خدماتی به مشتریان ارائه شود. برای بهبود سود خود می توانید با شرکت های دیگر در همان تجارت همکاری کنید.

به عنوان مثال ، می توانید با یک شرکت ارتباط برقرار کرده و خدمات تعمیر رایگان را به کارکنان آن ارائه دهید. می توانید هزینه تعمیر را از شرکت مطالبه کنید. این شرکت به عنوان یک مزیت اضافی برای کارمند ، از طریق رضایت بیشتر کارکنان به دست می آورد.

مثال دیگر این است که شما می توانید با رقیبی که فقط تعمیرات سخت افزار را ارائه می دهد مشارکت کنید و به آنها در تعمیر نرم افزار در کمیسیون کمک کنید.

  1. رقبای خود را مطالعه کنید

اگر متوجه شدید که مشاغل خاصی وجود دارد که در سطح شما قرار دارد اما از شما بهتر عمل می کند ، این تجارت را مطالعه کنید. سعی کنید دریابید که چه چیزی به آنها در کسب سود بیشتر یا جذب مشتری بیشتر کمک می کند. بازاریابی و سایر تاکتیک های تجاری آنها را بیابید.

سپس می توانید از این تاکتیک ها استفاده کرده و آنها را بهبود بخشید تا فروش خود را افزایش دهید.مهم نیست که کسب و کار شما چقدر خوب پیش می رود. از این فرصت برای یادگیری بیشتر و رشد به عنوان یک کسب و کار استفاده کنید.

یک تاجر باید در ذهن خود کار کند. یک تصمیم می تواند شما را از بین ببرد یا شما را شکست دهد. شما باید بیاموزید و استراتژی هایی را که تا پیش از آن دیر شده است زیان آور یا بی ثمر هستند ، کنار بگذارید.

  1. کاهش هزینه ها

یکی از ساده ترین راهها برای افزایش سود در هر شرکتی ، کاهش هزینه های متحمل شده است. در تجارت تعمیرات تلفن همراه ، می توانید هزینه ها را به طرق مختلف کاهش دهید. یکی از آنها می تواند معامله خوب با یک تامین کننده قطعات یدکی باشد که به موقع آنها را با قیمت های تخفیف دار تهیه می کند.

یکی دیگر از راههای کاهش هزینه ، استفاده از تبلیغات آنلاین و نه تبلیغات آفلاین است ، زیرا از نظر اقتصادی نیز موثرتر است. به این ترتیب ، اگر هزینه های خود را کاهش دهید ، سود شما قطعاً افزایش می یابد.

علاوه بر این ، شما باید هر یک از هزینه ها را موشکافی کنید و راه هایی برای کاهش تمام هزینه ها و کاهش هزینه های غیر ضروری پیدا کنید.

  1. کارکنان پشتیبانی خوب استخدام کنید

برخی از مشتریان برای قضاوت در مورد یک مرکز خدمات ، موارد زیادی را بدون کیفیت تعمیر بررسی می کنند. آنها بر کل تجربه تعمیر دستگاه خود تمرکز می کنند – درست از ورود به مرکز تا خروج از آن. استخدام افراد مفید و دوستانه در میز پذیرش به شما کمک می کند تا مشتریان خود را آرام و خوشحال نگه دارید.

یک آژانس بازاریابی خوب می تواند به شما در دعوت بیشترین تعداد مشتری کمک کند در حالی که یک مدیر خوب اطمینان حاصل می کند که قطعات شما همیشه به روز است و تمام هزینه های شما به کارآمدترین شکل ممکن مدیریت می شود.

  1. تخفیف ارائه دهید

باید در طول سال پیشنهادات تخفیفی و رایگان داشته باشید. اگر لوازم جانبی قدیمی در اطراف شما قرار دارد ، می توانید با استفاده از این تخفیف ها نیز آنها را انجام دهید. چنین تخفیف هایی به جذب بیشتر مشتریان کمک می کند ، به خصوص اگر در نزدیکی مغازه علامتی در مورد تخفیف مشاهده کنند.

این پیشنهادات باید به صورت هوشمندانه و دقیق برنامه ریزی شود تا در بین مشتریان هیجان و انتظار ایجاد کند. اگر لوازم جانبی تلفن همراه می فروشید ، می توانید پیشنهاداتی مانند “2 خرید 1 رایگان” را امتحان کنید تا مشتری را ترغیب به خرید بیشتر کنید.

  1. همیشه به مشتری احترام بگذارید

در بیشتر مواقع ، مشتری می تواند به خاطر چیزی که از راه دور تقصیر شما نیست ، عصبانی شود. در چنین مواقعی ، به راحتی می توانید مشتریان خونسرد و متعدد خود را از دست بدهید.

اینجاست که کارکنان خوب به کار می آیند. آنها به خنثی کردن چنین شرایطی کمک خواهند کرد. حتی ممکن است مشتریان بدون اطلاع از جنبه های فنی تعمیر تلفن همراه ، درخواست های غیرمعقول کنند. کارکنان شما باید بتوانند این موضوع را به درستی و بدون توهین به مشتری توضیح دهند.

از مشاجره با مشتریان حتی در صورت بی ادبی خودداری کنید. همیشه به یاد داشته باشید: “مشتری پادشاه است”. تا زمانی که پادشاه نباشد با پادشاهی مانند پادشاه رفتار کنید!

  1. حق انتخاب را واگذار کنید

تنها یک مغازه می تواند سود زیادی به شما بدهد. اگر تصمیم دارید مراکز خدمات بیشتری را با استانداردهای مشابه باز کنید ، می توانید این سود را دو یا حتی سه برابر کنید. اگر می خواهید رشد بیشتری داشته باشید و به چندین مکان گسترش دهید ، می توانید کسب و کار خود را حق انتخاب دهید. اما سعی کنید در حال گسترش باشید.

آیا چیزی از قلم افتاده است؟

می خواهم بدانم آیا نکته یا ایده مهمی کنار گذاشته می شود؟ من می دانم که ممکن است ایده های بیشتری برای پیشی گرفتن از رقبای شما وجود داشته باشد. لطفاً در قسمت نظرات زیر به من اطلاع دهید. اگر ایده های زیادی مطرح شود ، باید قسمت 2 این مقاله را بنویسم!

کیفیت خدمات همیشه باید ثابت بماند یا بهبود یابد. نباید به هر قیمتی خراب شود. علاوه بر این ، شما باید افرادی را که برای اجرای آن مکان به آنها اعتماد دارید جستجو کنید ، زیرا امکان اجرای همزمان هر دوی آنها برای شما وجود ندارد. به آرامی ، می توانید به فکر افتتاح زنجیره ای از این مراکز خدمات در سراسر شهر یا حتی کشور باشید!