با سابقه ترین و مجهزترین مرکز آموزش های فنی و حرفه ای در تبریز

طرج کسب و کار تعمیرات موبایل

طرح کسب و کار تعمیرات موبایل [سرمایه گذاری، نحوه شروع ]

فهرست مطالب

سرمایه گذاری، نحوه انتخاب مکان و موارد دیگر

صنعت تلفن همراه در ایران (همچنین در جهان) بسیار سریع در حال رشد است. برای کشوری مانند ایران، این به معنای پایگاه بزرگی از کاربران تلفن همراه در همه شهرها، شهرک‌ها و مناطق روستایی است.

این صنعت با رقابت شدید مشخص می شود. این (رقابت) باعث می شود محصول از نظر فناوری پیشرفته و نسبتاً ارزان تر شود. رشد اینترنت و رسانه های اجتماعی به خرید گوشی های هوشمند دامن می زند. همه این عوامل با هم ترکیب می شوند تا زمینه خوبی برای یک تجارت تعمیر موبایل ایجاد کنند.

مردم گاهی اوقات به کسب و کار مراجعه می کنند تا با مدیریت چندین منبع، یک ایده را به محصول یا خدمات تبدیل کنند. حیاتی ترین منبع (برای راه اندازی یک شرکت) مالی (یا سرمایه) است. بنابراین، اجازه دهید در ابتدا بررسی کنیم که چه مقدار پول ممکن است برای راه اندازی کسب و کار تعمیرات تلفن همراه مورد نیاز باشد. سرمایه‌گذاری شما بستگی به مقیاسی دارد که می‌خواهید شروع کنید، چه یک راه‌اندازی تمام عیار آجر و ملات باشد یا یک کسب‌وکار در خانه. اما، کیفیت خدمات مشترک برای هر دو خواهد بود (با تعمیرگاه های دیگر).

شغل تعمیرات موبایل: سرمایه گذاری

تجارت تعمیر تلفن همراه از خانه یک امر سرمایه گذاری کم است زیرا هزینه های شما عمدتاً برای چند یدکی ضروری، تبلیغات، ابزار و تجهیزات و مبلمان است.

با این حال، یک کسب و کار خوب تعمیر موبایل قبل از راه اندازی به برنامه ریزی دقیق و کار پس زمینه نیاز دارد.

پس از اتمام دوره آموزش تعمیرات موبایل در تبریز و قبولی در آزمون فنی و حرفه ای و اخذ مدرک معتبر از این سازمان و کسب چندین ماه تجربه فعالیت در این حرفه ، میتوانید با سرمایه ی کم کسب و کار خود را راه اندازی کنید .

میزان سرمایه‌ لازم برای ورود به شغل تعمیرات موبایل چقدر است ؟

چنانچه تمایل دارید در این کسب و کار شروع به فعالیت نمایید دو هزینه لازم خواهید داشت :

  1. فروشگاه (اجاره / اجاره)
  2.  مبلمان
  3. تجهیزات و ابزار
  4.  قطعات یدکی
  5. کارمند / افراد
  6. تبلیغ کسب و کار (هر دو کانال آنلاین و آفلاین).

سرمایه لازم جهت خرید تجهیزات اولیه که این هزینه در زمان نگارش این مطلب ]آبان 1401[ حداقل 30 الی 60 میلیون تومان برآورد می شودو

برخی از تجهیزات مهم جهت راه اندازی کسب و کار تعمیرات شامل ابزارهای زیر است :

  • دستگاه هیتر و هویه
  • دستگاه لوپ یا میکروسکوپ
  • ست پیچ گوشتی و آچار تعمیراتی
  • منبع تغذیه و مولتی متر
  • سیم قلع و روغن فلکس و روغن لحیم
  • پنس آنتی شوک
  • قاب بازکن
  • شابلون
  • گیره کار

کسب و کار تعمیر موبایل: سایر پارامترها

  1. مکان:

فروشگاه باید دسترسی مستقیم برای مشتریان شما داشته باشد و برای مشتریان مسکونی و تجاری به راحتی قابل دسترسی باشد. اگر خدمات شما رضایت بخش باشد، یک مکان در نزدیکی یک منطقه مسکونی بزرگ می تواند به سرعت تبلیغات شفاهی مطلوبی به شما بدهد.

  1. مجوزها:

مجوز تجارت صادر شده توسط سازمانهای مرتبط اولین شرط پس از استقرار شما در محل است.

کسب و کار تعمیر موبایل: سایر پارامترها

  1. کارکنان:

پایین نگه داشتن سربار در ابتدا منطقی است، اما یک مرکز خدمات مناسب باید حداقل دو تکنسین داشته باشد. اگر برای انجام این کار واجد شرایط و آموزش دیده اید، یک تکنسین دیگر استخدام کنید.

تاکید در هنگام انتخاب باید بر تخصص با مدل های مختلف و قرار گرفتن در معرض رسیدگی مستقیم به مشتری باشد.

  1. موجود بودن قطعات:

در دسترس بودن آماده قطعات یدکی عاملی حیاتی برای موفقیت تجارت تعمیرات موبایل شما است.

  1. تجهیزات و مبلمان:

تست و ابزار/تجهیزات بررسی کیفیت یک سرمایه گذاری ضروری است و باید تحت مشاوره و راهنمایی متخصص انجام شود.

هدف از مبلمان مغازه باید تسهیل کار و رسیدگی به مشتری باشد. یک محیط مناسب حتی در یک فضای محدود باید ایجاد شود.

  1. تبلیغ کسب و کار :

با وجود امکانات، اکنون باید بر جذب مشتری تمرکز کنید. شما باید از تبلیغات آفلاین و آنلاین استفاده کنید.

پوستر/صورت‌حساب/نمایش در رویدادهای محلی کانال‌های معمول تبلیغات محلی هستند. شما می توانید از ابزارهای دیجیتال برای شناسایی مشخصات مشتری بالقوه خود و ایجاد یک استراتژی آنلاین برای دستیابی به آنها استفاده کنید.

راه اندازی وب سایت شما اولویت اصلی است زیرا نسل جوان از Google (> تعمیرگاه تلفن در نزدیکی من) برای پیدا کردن یک تعمیرگاه تلفن استفاده می کنند.

علاوه بر این، شما باید هم از نظر اعلام و هم از نظر تعامل با مشتریان بالقوه در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید. هزینه کردن برای ارتقاء از روز اول یک نیاز امروزی است و باید به عنوان یک سرمایه گذاری ضروری در نظر گرفته شود.

دیجیتال مارکتینگ به عنوان یک موهبت برای کسب و کارهای کوچک درآمده است، و باید از آن به صورت حرفه ای استفاده کرد تا به روشی مقرون به صرفه یک تصویر برند برای فروشگاه خود ایجاد کند.

اکنون ایده خوبی در مورد نحوه راه اندازی یک تجارت تعمیر گوشی دارید. بگذارید توجه خود را روی چند نکته و پیشنهاد متمرکز کنیم.

راه اندازی تعمیر موبایل: نکاتی برای رشد

  1. تمرکز بر کیفیت:

فقط یک مشتری راضی باز خواهد گشت و آن را به دیگران توصیه می کند. کیفیت باید در همه چیز منعکس شود، از مهارت دستان فنی شما تا لوازم یدکی مورد استفاده. زمان (سرویس دهی) یک پارامتر ضروری برای مشتری است و شما باید به درستی توجه کنید.

  1. ایجاد اعتماد:

ایجاد اعتماد زمان می برد، اما این فرآیند باید زودتر شروع شود. خط مشی خود را در مورد رازداری به مشتریان اطلاع دهید. صورت‌حساب‌های شما می‌توانند یک خط جانبی روی همان داشته باشند. در سناریوی امروزی، مجموعه ای از داده های شخصی در تلفن ذخیره می شود. مردم ممکن است از ایمنی داده ها در حین سرویس دهی نگران باشند.

حفظ برنامه تحویل یکی دیگر از عوامل مهم در ایجاد اعتماد است. در صورتی که به دلیل در دسترس نبودن قطعات یدکی، عدم آشنایی با مدل یا هر دلیل دیگری قادر به انجام تعمیر خاصی نیستید، بهتر است در وهله اول مودبانه کار را رد کنید.

  1. فعالیت های درآمد اضافی

راه اندازی تعمیر موبایل: نکاتی برای رشد

  1. خدمات پشتیبانی: با افزایش امکانات تلفن همراه، همه با چندین عملکرد تلفن راحت نیستند. می‌توانید خدماتی را برای راهنمایی کاربران تلفن در مورد بهترین روش برای به حداکثر رساندن ابزار تلفن راه‌اندازی کنید. می توانید به آنها کمک کنید تا برنامه های کاربردی و میانبرهای استفاده از رسانه های اجتماعی را دانلود کنند. اعضای نسل قدیم این خدمات را بسیار مفید خواهند یافت.

می‌توانید برای کمک به افراد در اولین استفاده و راه‌اندازی، برنامه‌ریزی کنید تا یک همکار پشتیبانی مجاز برای برخی از مارک‌های پیشرو (برای منطقه محله مغازه خود) شوید. با رشد تجارت الکترونیک، خرید آنلاین گوشی به سرعت در حال افزایش است.

  1. فروش سایر اقلام: می توانید با ارائه لوازم جانبی تلفن همراه، کاور/قاب گوشی، وسایل ذخیره سازی و موارد دیگر درآمد خود را تکمیل کنید.

موفقیت کسب و کار تعمیر تلفن همراه شما کاملاً به میزان ارزشی که برای مشتریان خود ایجاد می کنید بستگی دارد. کیفیت خدمات شما و روابط با مشتری از ارکان اصلی کسب و کار شما هستند – این شما هستید که در مورد تعداد طبقاتی که می خواهید بسازید تصمیم بگیرید.

منبع : okcredit

ثبت ديدگاه

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Share on whatsapp
WhatsApp
Share on telegram
Telegram
Share on facebook
Facebook
مشاوره رایگان دوره ها